Top 10 telefoane care se strică cel mai ușor: cu ce ajungi des în service
Un nou studiu publicat de Blannco atrage atenția asupra producătorilor de smartphone-uri care au cele mai multe terminale în service. Cu această ocazie aflăm și care sunt cele mai întâlnite probleme.
În teorie, dacă ai grijă de noul tău telefon, ai mari șanse să te țină foarte mult. Asta nu înseamnă însă că s-ar putea să-ți și iasă, iar de multe ori, o vizită la service tinde să devină inevitabilă. În cazul în care decizia unei eventuale achiziții este ghidată de probabilitatea ca respectivul gadget să se strice, atunci ar fi bine să ai în vedere clasamentul de mai jos.
Blannco este o companie specializată pe statistică în domeniul reparațiilor de dispozitive. La finalul fiecărui trimestru, publică un top cu situația pe trimestrul anterior. Conform celui mai recent clasament, Samsung se află pe primul loc cu 27,4%.
Respectivul număr se referă la procentul de terminale al brandului sud coreean din totalul de telefoane care ajung în service. Pe poziția a doua, un pic ciudată, este prezența celor de la Xiaomi, cu 14,2 procente. Top trei se încheie cu Motorola, în timp ce Huawei este pe locul patru în același top 10.
Terminalele Apple sunt într-o categorie separată, dar acestea au avantajul că sunt împărțite pe modele, ca să știi ce să eviți în cazul în care cochetezi cu achiziția unui smartphone la mâna a doua. iPhone 6S și iPhone 6S sunt iDevice-urile care se întorc cel mai des în service, urmate de versiunile Plus ale acelorași dispozitive, dar cu procente semnificativ mai mici.
În ceea ce privește motivele principale pentru care diverse smartphone-uri ajung în service, în cazul aparatelor cu Android este vorba de probleme de performanță – 34%, urmate de probleme cu camera – 14%. Nu lipsesc defectele la microfon, abilitatea de încărcare a bateriei și difuzor.
[readmore]
Terminalele cu iOS întâmpină probleme cu conectivitatea Bluetooth – 9%, Wi-Fi – 8% și receptorul de date mobile.